Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 7 november 2014

Jag visste att det var en dålig

idé att dricka alkohol, och igår fick jag beviset.
Eller förresten, idag.
Jag har huvudvärk och är så glad att jag kan såsa runt hemma utan att behöva prestera på en arbetsplats. Jag är min egen chef och idag har jag gett mig ledigt!
En promenad är säkert också bra.

Men jag hade roligt. Jätteroligt!
Forum är ett fantastiskt förlag, och festerna är legendariska!
Vilka fantastiska människor jag skrattade med igår.

Men jag festar lika bra utan alkohol, och tror faktiskt på åtta nya år av inte en droppe.
Hej hopp (nåja.)

4 kommentarer:

I mitt huvud sa...

Vilken tur att du har en så förstående chef idag då! ;-)

Trevlig helg!

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma!

sandra sa...

Varannan vatten Åsa! Samma när du dricker kaffe.

Åsa Hellberg sa...

Sandra; kan ha glömt det igår ...:)