Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 12 november 2014

För en vecka sedan

vaknade jag långsamt i en hotellsäng i London.. Jag skulle serveras frukost, åka på "en grej" och dricka kaffe på Starbucks (det sista hände aldrig, det blev liksom inte läge.)
Idag var jag uppe sju och hivade in de första fem maskinerna tvätt.
Jag älskar kontrasterna och är så glad att jag får göra både och.

Idag ska jag skjutsa Jonathan på en grej, så OM jag orkar ska jag arbeta med manuset i eftermiddag. På förmiddagen hinner jag bara lite och jag måste ha en rätt hög fart framöver om jag ska hinna till sista december.
Mitt trött styr.
OCH min idé om att jag inte kan skriva efter klockan två.
Jag kanske borde utmana den.
Sluta skylla på gammal erfarenhet och istället skaffa mig en ny.

Jaja,
i morgon kanske.


Inga kommentarer: