Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 11 november 2014

Bildäcksbyte.

Jo då, jag kom ihåg det i år också.
Min bil är fjorton år. Fövisso yngre än min katt, men i bilår är den gammal.
I somras passerade den lilla mörka gumman 20 tusen mil.

Egentligen hade jag tänkt att ta henne till Västkusten till helgen, men jag har lite för mycket att göra här hemma.
Sedan fyller min lillebror 40 i början av december och då vill jag gärna åka dit om inte vädret sätter stopp.

Ungefär så.
Tisdag.
Hos mig är det en bra dag.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Min lilla röd är bara 9 år, men det är allt trycggast att få på dubben. De kom på igår. Ha en bra tisdag. Kram anki

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma, Anki!