Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 22 december 2014

Nu vänder det,

och blir ljusare igen.
Hos mig har det tre dagar på raken varit så fint väder att jag har tagit promenader (!) i gympadojor (!!).
Idag är landskapet (läs asfalten och höghusen) utanför fönstret täckt av snö, men det ska inte hindra oss från att ta oss till stan. Med bil, men vi kör försiktigt.
Längre än så behöver jag inte köra i år, och det är jag glad för.

NI ÄR VÄL FÖRSIKTIGA OM NI SKA UT OCH LUFTA BILEN I HELGEN?
Bra, då är det avklarat.

Jag ska jobba hårt idag, och tar hand om allt som har med julfirande att göra i morgon när alla andra är klara.
Om man har en lista är det bara att fylla korgen.
Julklapparna har jag också koll på. Det är mycket enkelt: det är bara Jonathan som får paket här i år och jag vet precis vilken butik som ska få besök.

Nisse firar med sin dotter på morgonen och jag firar med min son, så när vi slår ihop familjerna är klapparna redan avklarade och vi kan fokusera på mat, godis och att få storstryk av mig i någon form att sällskapsspel.

Ungefär så.
Är ni lediga nu?



2 kommentarer:

Robert W sa...

Det är väl okej att säga att det vänder när vi passerar vintersolståndet. Värre är de som säger så vid midsommar.
Hos oss är vi lediga allesammans. Bara två dagar kvar tills jag får äta grisfötter! Mums!

Åsa Hellberg sa...

Härligt, Robert!