Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 22 maj 2015

Hemma.

Resten av dagen tänker jag hålla truten och se på teve. Är fortfarande rätt rosslig så en dag i soffan är nog exakt vad jag behöver.

Jag glömde min läsplatta när jag åkte. La den på laddning och där låg den kvar när jag kom hem. Jag har två böcker på gång, en inbunden och en på plattan, och båda är jag angelägen om att läsa ut eftersom de är brabra.
Om du tevetittandet inte är kul idag, så är det böckerna som kommer att få min uppmärksamhet. Mitt eget, just nu eminenta manus(hybrisen går över under redigeringen), kommer jag att ta tag i på måndag. Det känns som en bra grej att bli helt kurant först.

Ungefär så.
Hur har ni det?
Ni är lite tysta tycker jag.
Har ni också ont i halsen?

2 kommentarer:

Ezter sa...

Nä, inte ont i halsen :) Mer lite oengagerad just idag känns det som. Har uträttat massa ärenden på fm :)
Skönt ni kom hem som ni skulle!

Helena sa...

Nä, bara taggad på skrivjobb (även om mat behövde lagas en stund idag när jag är ledig från vanliga jobbet). Kom in på en av de sökt skrivarkurserna, och då blev det som en jättemorot att köra på med skrivandet :-)

Hoppas du piggar på dig i halsen! Soffan med läsning låter som alldeles absolut bra kurerande.