Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 9 maj 2015

Packa upp,

handla, promenera fort, och dra en dammsugare över golven. Det är väl det innan jag ska hämta Nisse på hans jobb vid sextiden.
På måndag börjar jag jobba, med ett event i Akademibokhandeln på Lidingö. Det ska bli roligt att få sätta på sig finklääääderna och prata om böcker igen.

På tisdag är det release för Simonas nya "En enda hemlighet" och på onsdag ska jag kolla mitt höga tryck i ena ögat hos en ögonläkare, innan jag får FEEDBACK PÅ GLORIA. Av både förläggare och redaktör samtidigt
Som jag har längtat.
Det ska bli galet roligt att få börja redigera den. Utgivningen är inte förrän nästa vår, men det finns massor att göra innan dess.

Dels ska boken redigeras klart. Det brukar bli ett par vändor (med Toscana blev det betydligt fler eftersom jag skrev om den ett par gånger, galet stort jobb men värt det som tusan.) Gloria är mer färdig, även om den naturligtvis ska bearbetas.
Sedan ska det göras omslag, säljas in till återförsäljare, spelas in ljudbok, PR ska göra sitt. Allt medan jag skriver ännu en bok.
Vips är vi framme vid våren 2016.
Jag lovar.

Men än skriver vi 2015.
Det verkar bli en fin dag i min förort.

Hur mår ni, vad ska ni göra i helgen?

7 kommentarer:

Simona sa...

Vääääälkommen hem!

Izabella sa...

Ser fram emot nästa bok ;-)

Ezter sa...

Ska inte göra något glamouröst, städa lite, handla och så ha gäster ikväll. En gammal kompis, som bara bor 5-6 mil härifrån med sin nya man. Vi har inte bjudit hit dem sen vi flyttade hit för 5 år sen. Sorgligt! Men ikväll alltså ;)

Ezter sa...

Ska inte göra något glamouröst, städa lite, handla och så ha gäster ikväll. En gammal kompis, som bara bor 5-6 mil härifrån med sin nya man. Vi har inte bjudit hit dem sen vi flyttade hit för 5 år sen. Sorgligt! Men ikväll alltså ;)

Helena sa...

Har ägnat förmiddagen åt mitt skrivprojekt. Det går åt rätt håll... Funderar på att göra mig en egen framsida och baksidestext till projektet att sätta upp här hemma som målbild och motivation...

Agneta sa...

Toscana var utan tvekan din bästa bok hittills. Så himla bra!

Annelie sa...

Ser fram emot nästa bok!