Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 26 maj 2015

Jag och min rossliga hals

ska på sommarfest till förlaget i morgon, alltså har jag målat naglarna i kväll. De gick inte att ha dem omålade om jag vill ha en fin klänning på mig, i så dåligt skick var de.
När jag skriver håller jag dem stenkorta, det blir en mycket bättre känsla av det. Men det är jäkligt fult, om man har sådana där pyttesmå varianter som jag har.

Nu har jag ett några grejer kvar att göra innan jag kan sjunka helt in i manuset.
På lördag signerar Simona och jag i Farsta (ska bli galet roligt!) och på tisdag åker jag till Vimmerby bokhandel, där jag har hela 45 minuter till mitt eget förfogande. Hurra på det också.
Nisse är ledig och följer med som sällskap, så vi tar Fårdan dit och åker hem tidigt onsdag morgon eftersom han börjar jobba klockan tolv.

På fredag ska jag flytta resten av Jonathans grejer hit, på söndag hjälpa till att städa ur den lägenheten, och på måndag flytta vidare alla grejer till den nya.
Det kommer att bli toppen men några väl aktiva dagar. När jag kommer hem från Vimmerby kommer jag att vara tokslut, så i morgon och på torsdag tänker jag ta det piano.
Jobba bara lite.
Jag har fortfarande inte fått någon deadline på redigeringen men jag skulle tro att jag har hela sommaren på mig.

Ungefär så.
Tisdag.
En bra dag tycker jag.

4 kommentarer:

Ezter sa...

Håller absolut inte med! Det fulaste jag vet är långa tånaglar! De ska vara rejält klippta, hur små de än är!
Lycka till med flyttandet! Och allt signerande :)

Åsa Hellberg sa...

Tånaglar ja, men jag pratar om fingrarna:-)

Åsa Hellberg sa...

Tånaglar ja, men jag pratar om fingrarna:-)

Ezter sa...

Hahaha, jag sammankopplade sommarklänning med sommarskor, då alla utom jag, målar tånaglar! Jaja, du tror väl jag är helt knäpp ;)