Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 2 maj 2017

Allt sureri vände när jag erbjöds att LÅNA en bil igen.

Bra verkstad det där, verkligen.

Nu har jag handlat, ska försöka läsa lite innan jag nog somnar om en timma tror jag. Börjar jag redigera nu kommer jag bara att slarva.

Just det där är så himla viktigt. Piggheten.
När jag tänker tillbaka på hösten 2014, med oro, flyttar, redigering, extrema vallningar, vaken minst fyra gånger per natt, två 20-åringar och en katt, så fattar jag inte att jag orkade.
Vilken fantastisk skillnad mot nu.

Jag är evinnerligt tacksam för allt som har hänt sedan dess.

Tisdag.
Snorbra dag!

Inga kommentarer: