Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 6 maj 2017

Bra arbetsdag.

Jag kan inte beskriva med vilken glädje jag jobbar just nu. Duttandet är som löjromen på rårakan. Det funkar utan men blir så mycket mer nomnom med det där lilla extra.
Sedan får vi hoppas att Sonjaläsarna tycker om den här historien också.

70 sidor kvar och det fixar jag i morgon, sedan skickar jag det till Lena –  min redaktör – som kanske vill kolla lite igen innan hon skickar iväg det till den som ska "sätta" boken.
När jag får tillbaka det i början av juni ser det ut som den färdiga boken (jag får inlagan, alltså inte omslaget, så att jag kan läsa den på datorn) och det är dags för korrläsning.

När den är gjord, och eventuella felaktigheter är korrigerade, vill jag läsa en gång till innan den går till tryck i slutet av juni.
Första och sista läsare av mitt manus känns fint tycker jag.

Det blir en tidig kväll för mig idag.
Jag åt en massa kolhydrater under eftermiddag och det slår till direkt och gör mig galet trött. Alltså lägger jag mig i min säng och ser något trevlig på tv:n i sovrummet. Då kan jag somna när jag vill.
Bra tänkt där, Hellberg!



Inga kommentarer: