Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 1 december 2017

En stor dag.

Idag är jag officiellt placerad i Årstadal. Ska vara i alla fall. OCH jag har tillgång till gararet.
Som inköpspresent till mig själv ska jag köpa en borrhammare, min borrmaskin tar sig inte igenom betong.

Men det gör den här:



Annars är planen för dagen att åka till centrum när de öppnar. Lämna grejer till stadsmissionen, åka vidare till Bauhaus och köpa kartonger och plast att vira in min stora tv i, slänga grejer, packa och sedan om det blir tid över åka till lägenheten.
Det är bara tre dagar kvar och jag behöver PACKA ALLT NU, inte småfixa som hittills.
Det blir dagens mål!

Wohoo.



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Nu är det nära på riktigt!