Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 10 juni 2024

Har inte kommit igång med manus än idag,

 annat, som säljtexter, har tagit min tid i anspråk. Det är alltid sådant som brinner i knutarna och oftast skriver jag dem själv och sedan får förläggare/redaktör läsa och tycka.  Säljtexten är den som läggs in i alla system och som ska beskriva boken kort. Lite som en baksidestext. 

Och säljtexten den här gången är till andra Spanienboken som nog ska heta Viva España. Personligen skulle jag, efter många tankar om det, vilja ha ett svenskt namn på den, men tror inte att jag får igenom det. 

Dessutom har jag varit i Nacka forum, som är mitt närmaste inomhusköpcenter här (det är ett riktigt bra centrum, många butiker och bra parkering) och fått nya sadlar till mina glasögon. Den ena gav upp igår och det går inte att använda glasögonen utan.

Jag passade också på att handla lite flytande. Min mage har reagerat på något och jag vet inte riktigt på vad. Sparris eller jordgubbar? Jag är också lite röd på knogarna, om nu det har med magen att göra.

Så vilodag för tarmen och jag äter gazpacho, yoghurt gjort på soya och dricker vatten och kaffe. Jag är inte särskilt hungrig, tack och lov. 

Där har vi det, måndag på Ingarö när det regnar och är svalt. Man behöver nästan ha en dunjacka på sig idag, kände jag när jag stannade för att handla på Coop.



Mys i mörker. 


Superfina händer, också på ovansidan. Peppar peppar. Fötterna också. Något funkar sedan i januari och jag kan inte tänka mig annat än att det är kosten. Ovansidan av händerna har ju flammat upp vid några tillfällen men jag kan koppla det till solen. Om jag smörjer in dem med solskyddsfaktor funkar det att sola. 


I morgon har jag möte i Bonnierhuset klockan halv 12, då vi ska bolla nya romanen. Ska bli så himla kul!


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Liknande väder här, men ikväll är det soligt och fint.
Lycka till med allt jobb! Glad måndag!