Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 17 juni 2024

Måndag

och mitt kylskåp är helt tomt. Så kan vi inte ha det, alltså drar jag så fort måndagsköerna är borta.  

Annars idag är det bara jobb som gäller. Nu behöver jag gå framåt, inte bakåt som jag har gjort ett tag i här början. Jag tror att början sitter, det är ju så himla viktigt!

Igår satte vi också planen för sommaren så nu vet jag att jag åker till Fjällbacka den 4e juli och stannar i tio dagar. Det blir toppen. Eventuellt åker jag tillbaka igen med Jonathan, Linna och Selma i bilen. Skulle vara kul. Jag har ju lägenheten augusti ut. 

Och lägenheten behöver ju tömmas, vilket oroar mig lite eftersom jag inte vet hur det ska gå till, så ett varv till behöver jag åka dit, minst. Och så ska nycklar lämnas in, då blir det ett varv till. Sedan är det klart.

Där har vi det, den lösa planen. Det viktiga är att jag har fått på plats när jag "måste" ha Selma och sedan kan vi mer laborera för det får ju inte gå för lång tid. 

Jag tänkte på hur bra jag trivs här eftersom jag inte är rädd för människor (bara hemska djur i skogen). Häromkvällen var Selma och jag ute på den sista kvällsrundan halv elva och jag var inte det minsta rädd. Det är så skönt. 

Typ så, måndag. Selma hämtar jag igen på midsommarafton, så 4 heldagar JOBB! Hurra!

Just det. I morgon släpper jag bok. Min bästa någonsin. Det sista kapitlet. Hurra!





Jag har tydligen en berömd släkting i mitt släktträd: Jonathan. Tjohoo



Snorpan



Igår hos Jonathan.