Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 15 juli 2024

Flygande fläng

Men så är det ibland ju. Jag ska flytta ut ur Fjällbacka sista juli och det känns som om jag har galet mycket att göra med det OCH med mitt manus. Idag betar jag mig långsamt igenom de olika delarna igen, och det är nytt för mig att gå så mycket bakåt, men jag har inget alternativ tyvärr, för det är lika bra att få grundstoryn på plats direkt så jag slipper fylla i alla luckor senare. Men då blir det inga 3000 ord utan snarare 1000, och det har jag inte riktigt tid med. 

Jag ska övertala min förläggare om att få en vecka till (pga tidigare flytt), det borde räcka. 

Typ så, efter en finfin vecka med familjen. Idag åker Selma till Östersund och kommer tillbaka igen om en vecka, då jag ska ha henne i ett par dagar innan jag återvänder till Fjällbacka. Hon var så lätt att ha med sig överallt  och hon börjar bli vuxen nu, det märks verkligen i kontakt med andra människor. Så fin liten hund. Vilken tur vi hade som fick just henne. 



Tjohejtjohopp



Inga kommentarer: