Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 1 juli 2024

Måndag och jag har laddat om.

 Bra jobbat idag. 

3 dokument med olika historier som sedan ska monteras ihop är en fördel, för när jag känner att jag inte orkar mer på en historia kan jag alltid byta och klämma ur mig några ord till i andra eller tredje berättelsen. 

Jag insåg idag hur tajt min redigering är i höst, det är nästan ogörligt. Jag protesterade men det fanns inget att göra enligt de tidsutrymmen vi har. Redaktören har andra jobb innan hon ska jobba med mitt. 

Min text kommer att bli lidande på det, vi hade kort om redigeringstid på förra boken också och då sa jag aldrig mer ... ändå sitter vi här igen men ännu mindre tid. Idag är jag sur.



Kollar Krigets vindar idag också. Det är många och långa avsnitt. Jag har också del två, men minns inte vad den heter på svenska. Kom på det: Krig och hågkomst!



I morgon går det över eftersom jag ska hämta Semlan. På torsdag ska vi träffa hennes syrra, det ska bli kul!

Och på lördag åker vi alla till Fjällbacka, tjohej.

I morgon behöver jag skriva 400 ungefär, men det gör jag på en halvtimma. Sedan ska jag städa, handla och åka mot Sumpan. 

Typ så, denna första måndag i juli. 

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Du kommer att hinna. Du blir klar, utan problem.
Jag är först i kö på din tredje Fjällbacka, som ska komma till bibblan i morgon. Jag kommer hem på torsdag, så då hämtar jag.
Sen ses vi ju i augusti, så roligt! Hör av dig om det är något jag kan kolla upp åt dig innan!

Åsa Hellberg sa...

Tjohoooo!