Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 8 juli 2014

Och dagens första hiss går till Måns Zelmerlöw

som törs berätta att han upprepade gånger har varit otrogen, och att han går i terapi.
Heja unga grabbar som vågar ta tag och förändra sina beteenden.

Dagens andra går till mig och Teresa som hade ett lysande möte på Forum idag.
Jag slänger mig handlöst över Sara i morgon bitti. Nu ska hon redigeras, hurra!
Deadline 15 september.
Från och med nu kommer jag att varva henne och Sexan (nästa manus - utgivning 2016 - som jag har en egen deadline på 31/12 eftersom jag vill vara ledig hela januari nästa år också.)
Det är en underbar sommar i min skrivstuga.
Nu ska jag sova en stund.

Inga kommentarer: