Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 25 juli 2014

Fördel viktnedgång

Mina djupa rynkor på bröskorgen har tydligen bestått av fett (i alla fall huden runt om), för nu är de om inte borta, så rätt nära.
Jättemärkligt, det borde kanske vara tvärtom?
Bra i alla fall, för de har inte varit särskilt vackra, och de enda rynkor jag egentligen inte har gillat.
De i ansiktet är helt okej, till och med fina, tycker jag.

Jag har kommit hem från badet, där jag har solat i exakt två timmar.
Det är precis vad min hud tål (nu när jag har solat och redan är brun.)
Att ligga länge på stränder är inte min grej, i alla fall inte i direkt sol.

I en och en halv timma lyssnade jag i alla fall på Sommar i P1. Mycket bra program med äventyraren Oscar Kihlborg.
Sedan var mina två vattenflaskor slut och då åkte jag hem.

Nu har jag duschat och öppnat alla fönster, och får genom det ett pyttelitet tvärdrag eftersom jag bor i en hörnlägenhet.
Misse verkar ointresserad av att hoppa ut genom fönstret, jag tror att han inte orkar planera sådant i värmen.

Tja, det var väl det.
En rätt fullständig rapport om mitt liv efter klockan tolv fram till nu.





Inga kommentarer: