Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 1 juli 2014

Om ni inte läser Simonas blogg

så vet ju inte ni att jag och Carina Bergfeldt var hos henne och hälsade på igår.
Supertrevligt, sådär som det blir när man umgås med människor som är både snälla och jätteintelligenta.


Jag har en kombinerad skriv och läsdag i min stuga, innan jag och Nisse ska hjälpa sonen med lite flyttbestyr.
Vad gör ni?
Skriver ni böcker?

PS; kvällens film går på fyran. "Laxfiske i Jemen." En underbar Hallström med Ewan McGregor och Emely Blunt i huvudrollerna.
Se den, är mitt betyg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läser allt både din och Simonas, jag :) Såg ut att va en trevlig träff!

Åsa Hellberg sa...

Mycket:)