Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 25 juli 2014

Igår kväll,

ungefär en månad efter att jag trampade på en sjöborre på Mallorca (borde inte ha gått i bland alla stenar, mycket tveksamt om sådana finns om man går i från stranden), så fick jag ut taggarna som satt i stortån. De hade växt ut såpass att jag - med Nisses hjälp med att hålla förstorningsglaset - fick ut dem.
Det återstår några på fotsulan, men de märker jag inte, så de får vara kvar.  Sedan sitter en lite nedborrad under en nagel på pektån och den får också vara så länge den inte gör ont.

Det var dagens fotrapport.

Annars handlar mitt liv just nu om manus, manus, manus, och det dyker hela tiden upp nya idéer. Idag skulle jag skriva ned allt i den fina skrivboken innan jag tappade det som dök upp när jag skrev igår (som inte ska in än) och då såg jag att jag redan hade skrivit ned en lysande - LYSANDE - lösning på ett avslut.

Jag jobbar fram till tolv, sedan tar jag sol-ledigt.
Hurra!






Inga kommentarer: