Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 16 juli 2014

Skrivdag tillsammans

med två kollegor från förlaget. Jag har aldrig skrivit tillsammans med andra, så det ska bli kul att se hur det funkar.
Nu har de andra två, precis som jag, deadlines, så jag skulle tro att de också vill jobba på.
Bilder kommer senare, men följ mig gärna på Instagram där det är så mycket lättare att lägga ut bilder direkt.

Jag har i alla fall börjat lyfta ut det som ska bort från Sara, och skrivit nytt. Än så länge är det inga problem eftersom vi pratat om hela kapitel.
Knivigheten kommer senare, i de sista 20 kapitlen, där jag ska behålla mycket men annat måste ryka.
Det blir en utmaning, men det kommer att bli fantastiskt bra när det är klart.
Mot 15 september.
Tjoho!

Inga kommentarer: