Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 2 augusti 2015

Yes, I fell asleep.

Men idag var det inte så märkligt alls eftersom jag bara sov sex timmar i natt.

I morgon antar jag att många ska börja jobba igen. Förhoppningsvis utvilade, trots väder och annat som man ju är i alla fall lite beroende av om man ska åka på semester.
I alla fall jag.
Just nu kom en av de där tropiska skurarna, när det kommer så mycket vatten på en gång att det ser helt galet ut.
Samtidigt skiner solen.
Helvilt.

I morgon ser det däremot ut att bli fint. Och på tisdag också.
Jag undrar vad min arm säger om att ligga på en badstrand?
Det var en månad sedan jag gjorde det senast, och det är mycket som har hänt armmässigt sedan dess.
Jaja, jag får väl prova.
Jag vill ju bli brun, som sagt ...




4 kommentarer:

Izabella sa...

Ja, det är måndag imorgon, första måndag efter semestern. Känns lite motigt, måste jag erkänna. Någon /några veckor till skulle inte ha skadat :-/ med lite mer sol...

Åsa Hellberg sa...

Jag förstår det, Izabella!
Lycka till i morgon.
Snart är det jul :)

Anonym sa...

Hej Åsa!

Det känns så klart helt galet att börja jobba idag när vädret för första gången på länge bjuder på strålande sol.

I går kväll läste jag ut Sonjas Hemlighet, lika härlig som bok 1. Tack igen för att du förgyllt mina timmar i solstolen och i soffan.
Men vad skall jag nu läsa som kan matcha den?

Hoppas du kommer iväg en runda till badstranden, men att bli brun kan du strunta i, det finns fusk på burk :) Själv går jag på cellgifter så att sola för egen del får jag vänta med till våren.

Ta hand om dig och var rädd om din axel.

Kram
Lotta i Skåne

Åsa Hellberg sa...

Hej Lotta, vad roligt att du gillade:)
Två glada böcker återstår. En liten värld (finns i pocket) och Toscana tur och retur (inbunden) :)