Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 10 september 2016

Dagen irritation

är när journalister, eller rubriksättare (vet inte vad det heter) skriver svår olycka när det är ett dödsfall.
Man/kvinna död efter svår bilolycka.
Det fattar väl vi också att den var svår om någon dog?
Skärpning!

Jag är allmänt aggressiv idag eftersom jag fortfarande har ont i nacken och pillren (dubbel dos) inte hjälper som de brukar göra.
På måndag ska jag sätta mig hos sjukgymnasten (gratis, har frikort) för att se om de kan hjälpa mig akut. Jag vägrar naprapat sedan de behandlade mig rätt illa när jag hade mitt axelproblem.Återstår kiropraktor om inte sjukgymnasten kan hjälpa mig.

Jag ska i alla fall redigera idag.
Och tycka synd om mig själv.
I morgon ska jag på BIO. Det ser jag i alla fall fram emot som tusan.




2 kommentarer:

Agneta sa...

Usch för att ha ont! Det är inte roligt. Hoppas det går över snart.

Åsa Hellberg sa...

Tack !