Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 20 september 2016

Det var tur att jag kom på redan igår

att jag ville ändra något, för det blev ett större jobb än jag hade tänkt. Är bara halvvägs igenom för jag fastnade i att redigera en massa annat också (faran med att gå tillbaka är fastnandet!)
Så massor är struket, ändrat och jag måste fortsätta idag för många sidor återstår, men jag tror att det blir bättre så här.
Har den gamla versionen sparad för säkerhets skull (viktigt, viktigt.)
Jag har också ett dokument där jag lägger större partier jag tar bort. Det kan finnas info/något bra där jag vill använda senare.

Nu har jag i alla fall ätit frukost, slängt sopor, gett Misse sina mediciner (han var snäll i natt igen, tack och lov), vattnat blommorna på balkongen och inne och nu har jag satt mig tillrätta i soffan med kuddarna bakom ryggen, datorn i knäet, anteckningsboken och kaffekoppen står på det lilla bordet bredvid. Fötterna ligger just nu på fotpallen där också ljusbrickan står.
Jag tror att jag ska tända några.
Än så länge är det underbart molnigt i min förort.

Här är en bild på min balkongblomma som fortfarande är så praktfull. Det hänger massor med klockor även på baksidan och ut över balkongräcket.
Som den har glatt mig i sommar.
Den har rosa kompisar bredvid sig, men de har slås lite ut av den här finingen för att den är så stor.

NU ska jag jobba!


2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Men vilken härlig blomma, som blommar så flitigt så sent i september. Lycka till med omskrivningar/revideringar, det är inte alltid så lätt att behålla såväl framåtrörelsen som styrfarten.

Åsa Hellberg sa...

Tack och Ja, det är så fin!:)