Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 28 september 2016

Han är tagen till nåder pga sin höga ålder.

Man kan inte vara arg särskilt länge på någon som väl i runda slängar är 90 år.
Nu har vi båda käkat och jag tänker återgå till sovrummet efter att ha läst början på åttan som jag var osäker på.
Men det visade sig vara riktigt bra, tjollahopp.
Resten ska jag läsa när jag vaknar igen.

(OBS! Jag vet mitt tips är att man inte ska gå tillbaka, men det gäller förstås inte alltid. Början MÅSTE sitta och känns det som om den inte gör det så är det bara att gå tillbaka och kolla, alternativt redigera. Det är slutresultatet som räknas, inte tekniken.)

Inga kommentarer: