Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 26 september 2016

Igår hade jag den trögaste skrivdagen hittills i bok åtta.

Det bara inte ville sig.

Till sist kom jag på vad som var fel, strök en himla massa jag skrev dagen innan, släppte in en karaktär som fick ge en styrning åt ett annat håll och då plötsligt släppte det.
Idag har jag putsat rester och kommit en bit till på väg.
Nästa mål är 30 000 på söndag. Det är ungefär en tredjedel av en Åsabok, och så även av den här skulle jag tro.
Hur jag än bär mig åt så är det mellan 90 och 100 det landar. 98 typ i Gloria och 95 i Nikki (som inte är slutredigerad än.)

Nu ska jag hämta tvätt, äta (är SÅ himla hungrig) och sedan ska jag avsluta dagens arbete.
En fin måndag i förorten.

Inga kommentarer: