Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 11 september 2024

Onsdag,

 och bara hostan kvar. Men jag MÅR bra igen. 



Jobbet tagit stryk under de här dagarna. Även om jag har haft dator och manus framför näsan, har det gått trögt. För att få lite fart på mig har jag tänkt om. Istället för 20 sidor om dagen, som jag vanligtvis redigerar, så har jag lyft ut de olika tidsplanen och arbetat med dem. Tagit bort någon karaktär, ersatt den texten med ny, etc. 

Så två av tidsplanen är "klara", nu är huvudstoryn den jag ska fokusera på, med början idag.

Fem arbetsdagar kvar. Jag kommer att ha klarat av några kapitel i alla fall innan jag åker hem på måndag.

Jag längtar hem. Den här resan blev lite misslyckad med 4 heldagar inomhus, mest i sängen. Men så är det ibland, inte så mycket att gnälla på. Jag hoppas bara att jag klarar öronen på hemresan och inte drar på mig någon annan skit. 

Idag åt jag frukost hemma, hade bra bröd och pålägg, och ska jobba till kl 10, då jag ska gå ut och ta en paus, simma och sola mina eksam. Sedan ska jag handla och kommer att sitta framför datorn igen klockan 12. 



Förmodligen kommer jag att ta en tupplur i eftermiddag, jag vaknade för tidigt i morse och är redan trött. 

Typ så, från Cypern. Tjohoo


PS Har jag berättat att jag ska bli farmor i februari? Vilken lycka!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas du mår mycket bättre nu de sista fyra dagarna! Ja, det hörde jag 🥰så roligt! Du ska se vad du kommer bli förälskad i den lilla människan!

Åsa Hellberg sa...

JA!