Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 22 september 2024

En fjärdedels (Spanien)manus är redigerat

 Jag var uppe tidigt idag och nu är jag klar för idag. Resten av dagen ska jag ägna åt att äta, är vrålhungrig, köpa en BH med korslagda band på ryggen eftersom jag har galet inflammerad fettknöl just där bandet vanligtvis löper, dammsuga och hämta Selma.

Fettknölen är gammal men har blivit provocerad av bikiniöverdelen, det går att se (eftersom jag lite färg på ryggen) att den sitter exakt under bikiniaxelbandet. 

Den svullnade för några år sedan också och det tog ett tag innan den tömde sig av sig själv, i värsta fall måste man ju sprätta upp den, vilket jag har gjort med en annan på framsidan en gång (och en på armbågen, men den operarade man bort och sydde igen). Men det är en massa bök involverat, och om man gör som förra gången klämmer man ut eländet (det gör djävulskt ont eftersom det är inflammerat och bedövning knappt hjälper) och sedan ska såret ska vara öppet och läka ihop av sig självt. Jag hoppas att jag slipper det, och kanske kan man ta bort den när den INTE är inflammerad istället. 

Enligt GOOGLE ska den läka ut själv och bara i undantag behöver man läkarvård. 

Idag ska jag köpa alsolsprit och lägga omslag på den, vilket inte är lätt på ryggen men det går ju att göra så länge jag är hemma och i bilen. Nsaid-preparat ska också vara bra, så Ibuprofen ska jag också köpa. En BH behöver jag inte ha på mig förrän till bokmässan på fredag. Tack och lov är det inte så varmt längre, och en tjocktröja döljer det som hänger och svänger.

Har det inte blivit bättre efter mässan får jag väl gå till doktorn. 

Det går verkligen ingen nöd på mig. 

Söndag. Bra dag så här långt! Nu är maten klar!



Sötpotatis zucchini champinjoner aubergine kyckling äppelmos och sötstark senap

Inga kommentarer: