Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 27 september 2024

På västkusten.

Bor hos mamma ett par dagar innan bokmässan och igår gjorde jag researchernas research, mer som av en händelse (rätt personer råkade finnas på plats) än jag hade planerat för.











Jag skulle träffa en person, men det slutade med att jag träffade fyra, vilket var ett lyckokast för en av dem hade en stor nyckelknippa och kunde öppna och visa grejer som jag ville se vilket ju var en dröm, såklart.

Och Petra, som hjälper mig i det här projektet, gav mig så mycket när vi klev runt på en ö här och letade efter speciella platser där delar av romanen utspelar sig.  Och sedan fick jag följa med till hennes arbetsplats vilket ju var nästa Bingo med stort B..

TJOHOOOO. 

Nu ska jag äta lite, sätta på mig mitt mässansikte och hår, och sedan ta mig de 15 milen (typ) till Göteborg. Tänker att jag byter kläder där på någon hotelltoalett för så tidigt får jag nog inte checka in. Tror det regnar tyvärr, så den kilometer jag tänkte kvista rätt enkelt kanske ändå kräver taxi, vi får se.

Typ så, denna braiga, så här långt, fredag morgon. 



Inga kommentarer: