Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 24 oktober 2024

Schyffert blev sjuk,

 så ingen tur till Eskilstuna idag. Det enda trista med det är att jag inte får hänga med Jonathan i bilen, för det brukar vara otroligt mysigt, men föreställningen flyttas till den 13 november, så det får bli då istället.

Han och Linnea ringde sent igår kväll och berättade att deras lägenhetsbyte har gått igenom och att de från och med 1a december flyttar till en trea i Solna. Så himla roligt! Porten bredvid min gamla arbetsplats. Jag jobbade på Philip Morris från 1991 till 1997, men tror vi lämnade solnakontoret typ 1995. 

I alla fall. Linnea är i v 30 då och nu mår hon bra igen efter att ha haft det jobbigt med hormoner, huvudvärk och extrema krypningar i benen. V 24 nu. Tjohoo

Jag gick upp tidigt idag. Har 20 sidor kvar att redigera av deckaren innan jag skickar den till Teresa, och nu får jag inte tillbaka manuset förrän den 25e november och då har även redaktören satt tänderna i den. 

Får tillbaka Spanien idag eller i morgon, men hinner ju inte ta ett enda tag med det innan tisdag nästa vecka, men då har jag fram till 14e november på mig. Skönt ändå att bara ha ett manus att tänka på just då.

Sedan går det till sättning (sidorna formeras som en riktig bok ser ut när ni får den i handen), ska korrläsas 2 ggr och skickas till tryck samma datum som jag får tillbaka deckaren från redaktör och förläggare. 

Och jag hoppas förstås att jag också kommer att kunna ha tid att hjälpa Jonathan och Linnea att packa ihop och PLANERA som jag ju inbillar mig att jag är världsmästare på. 

Sedan ska jag skriva klart del 2 är tanken. Jag vill att den ska vara helt klar när del 1 kommer ut i maj. 

PLANEN till maj är därmed satt. Me like a lot. Tjohej. 

Jag undrar om jag har sagt något om min BÖLD på ryggen? Nu gör jag det i alla fall för att ha lite koll. Det är en liten fettknöl som har blivit inflammerad och därmed stor,  och precis när jag tror att det är över så börjar den göra ont igen. Jag har haft den sedan före bokmässan, för då jag var tvungen att köpa nya BH:ar eftersom det förmodligen är ett sådant band som har irriterat den till inflammation (bikinibandet på Cypern, gissar jag).

Alltså har jag haft den en dryg månad. 

Anyhow, den var inflammerad för fyra år sedan också och då tömde den sig själv efter ett tag men jag kan inte minnas hur lång tid det tog. Måste kolla om jag skrev något om det då. 

Jag måste väl ta tag. Har haft det förut och vet att det är lite meckigt. Och den gör ont att ta bort när den är inflammerad. Bedövning hjälper inte direkt. Då satt den vid bh:bandet på framsidan, lämnades öppen för läkning inifrån, och det är ju enklare att sköta än om den sitter på ryggen. Nu har jag bandagerat den med alsolsprit och tagit en alvedon pga inflammationsdämpande. Håll tummarna. 



Bilden tagen 21 september. Den är något större nu, och mer blåaktig.



Inga kommentarer: