Fastställt höstprogram

ÅSAS HÖSTPLANER.

SEPTEMBER:

(12 september, Eskilstuna stadsbibliotek)
(19 september Books & Dreams, Stockholm)
(21 september, Biblioteket Farsta)

(Mässdagarna i Göteborg:

Torsdag 28 september, Books & Dreams, Stora teatern.
Fredag 29 september, Bokmässan:
08.00 Frukost med bloggare.
11.00-12.00 minglar i Bonniers monter.
14.30 - 14.50 Bonniers monter, stora scenen, samtal med Teresa Knochenhauer, signering.
Månpockets monter, 16.30-17.00

30 september, Bokmässan
10.00 Bonniers lilla scen, samtal med Ebba Östberg, signering.
12-13.00 Minglar Bonniers monter.)

OKTOBER:

(3 oktober, Vimmerby, bokhandeln)
(4 oktober, Västervik, bokhandeln)
(5 oktober, Forsbacka Bibliotek, Gävle)

(10 oktober, Höganäs, bokhandeln)
(11 oktober, Båstad, bokhandeln)
(12 oktober, Ystad, bokhandeln)

(21 oktober, Sala stadsbibliotek 11.00)

(26 oktober Fjällbacka Stora hotellet)
(27 oktober Hedemyrs, Tanumshede. 16.00-18.00)
(28 oktober, Bok & Blad, Torp, Uddevalla. 11.00-13.00)

NOVEMBER:
(14 november. Bokens afton Ludvika.)
(16 november, ABF Gästrikland. Ockelbo, bibliotek.)

23 november, Vuxenskolan, Stockholm. Samtal med Annika Estassy

DECEMBER
9 dec 12-13 Signering Huddinge Akademibokhandeln
15 dec 15-16 Signering Mall of Scandinavia Akademibokhandeln
22 dec 13-15, Signering Farsta centrum, Akademibokhandeln

2018

Januari 29:e Hylte folkbibliotek Hyltebruk
Mars 25:e Gislaveds bibliotek


måndag 28 december 2015

Det gick inte ett dugg trögt,

jag hade påbörjat kapitlet tidigare och visste ju exakt var jag var och vad jag skulle göra (och det hade jag glömt.)
Det är ett av mina bättre tips; att aldrig lägga av när ett kapitel är slut. Nu gjorde jag inte som jag själv säger när jag la av idag, men det är fortfarande ett lysande råd.

Det här manuset har jag inte berättat ett ord om för förlaget. Inte ett enda dugg om idé, karaktärer eller något annat.
Vanligtvis brukar jag briefa dem muntligt om storyn men inte den här gången. Jag är tyst som en mus. Känns annorlunda och kul.

Jaha.
I morgon fortsätter jag, men jag ska också skjutsa Jonathan till Arlanda. Han ska åka till Östersund och Linnéa.
Nisse är i Milano och kommer hem på onsdag.
Bara Misse och jag är kvar i Stockholm.
Det funkar finfint det också.

2 kommentarer:

Ezter sa...

Riktig skriv-ro, med andra ord...

Åsa Hellberg sa...

Japp! :)