Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 10 december 2015

Dagens problem:

tänk om jag inte tycker om Sjuan när jag öppnar den nu?
Jag är ju så himla glad i Gloria att det gör mig lite rädd för den här som kommer efter.
Min lösning är enkel. Jag måste läsa det jag hittills har skrivit, vilket är ungefär 30% av manuset.
Vanligtvis vill jag ju inte det, men efter ett uppehåll är det nödvändigt att i alla fall skumma lite.

Det kommer att ta en stund och när jag har packat ihop det för idag ska jag tvätta.
Och sedan köpa Året runt och se illustrationerna i den första delen av tre i kortromanen jag har skrivit.





Jag är alldeles fascinerad av det där. Så fort man har skrivit klart sin novell, vysckas den iväg till en illustratör som läser och tecknar. Visst är det roligt?

När en av veckotidningarna, tror det var Hemmets veckotidning, hade hela Sonjas sista vilja som följetong var det hur många bilder som helst. Jättehäftigt, trots att ingen av kvinnorna så ut som jag tänker att de gör.

Nu kaffe och Sjuan.
Hejhej.



3 kommentarer:

Ezter sa...

Jag tycker hon ser arg ut, den här illustrationen du visar! Nu har jag inte läst, så det kanske är helt rätt i sammanhanget :)
Klart du tycker om Sjuan, om inte får du rumstrera om så du gillar det du skrivit! Lycka till!

Sofia Fritzson sa...

Sjukt häftigt att se sina texter till illustrationer! Att se hur nån annan har tolkat det.

Izabella sa...

Jaha, då var det dags att köpa Året runt då :-)