Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 10 december 2015

Idag begravdes Staffan i Fjällbacka.

Tack vare sociala medier har jag kunnat se bilder från Fjällbacka kyrka. Så fint. Och så oändligt sorgligt.
Den här lyssnade jag på klockan elva när kyrkklockorna ringde.
Musiken är så vemodig och vacker.
Jag hörde den första gången i kyrkan i måndags. Då framfördes den av hovsångerskan Lena Nordin och den berörde mig så som bara musik kan göra.





3 kommentarer:

Ebba Range sa...

Beklagar din sorg!

Anonym sa...

Det är så ledsamt. Jag kände inte Staffan på ett personligt plan men vi är jämngamla och gick på högstadiet samtidigt.

Kramar // Gafflan

Åsa Hellberg sa...

Tack Ebba.

Han var så fin. Så himla snäll. Och rolig.