Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 14 december 2015

Well, well, well.

Det är måndag.
Jag hade ställt klockan på halv åtta, men redan halv sju började det köras med plogar utanför.
Det kom nämligen en centimeter snö igår.
Om ens det.
När man försöker få bort snö som knappt finns, låter det ännu värre kan jag berätta.

Men det betyder förstås att jag är mer än redo att åka till veterinären med underverket. Efter ett makalöst fjäskande fick jag in honom pillret och nu vankar han vaksamt runt i lägenheten rätt övertygad om att något är på gång.
Buren lyfte jag ned igår redan, och det är ju möjligt att han har sett den.
Annars tror jag mest att han bara har ett sjätte sinne.

Den här veckan ska jag skriva, äta lunchmiddag med kompis och julfika med agent.
Ungefär så.
På lördag signerar jag årets sista böcker i Farsta. Mellan 12-14.
Ni är förstås väldigt välkomna dit!

Toddeloo!



1 kommentar:

Simona sa...

Lycka till med katt-pluttis, själv ska jag till vårt förlaaaaag.