""We received a request to change the delivery of this package. The request is in progress. / We've rescheduled this delivery."
UPS skulle ha levererat i fredags.
Nu påstår de att de inte kan leverera förrän morgon. Jag ville att de skulle leverera idag, insisterade till och med eftersom det andra paketet kommer idag och jag måste vänta på leveransen utan att få någon annan information än att den kommer före 19.
Jag har inte haft önskemål om att ändra på "the delivery", och jag börja skönja ett mönster där UPS fabulerar ihop orsaker när de inte levererar som de ska. Det troliga är väl att de sedan använder det i sin statistik och kallar sig själva för leveranssäkra.
Grr.
Mina föreläsningar.
Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras.
Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka.
Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling.
Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär.
För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek.
Bokning sker via Författarcentrum
3 kommentarer:
Vad olika det kan vara!
För mig funkar UPS alltid klockrent, däremot är det galet mycket strul med PostNord. Där kan vi snacka mystiska meddelanden i loggarna, lappar som "ska" ha lagts i brevlådan eftersom jag inte var hemma (obs, satt inne fem timmar och väntade), dom "ska" ha ringt på dörren "jättelänge" osv. Sist fick jag lätt frispel på kundtjänsten som avslutade med ett "jag vet inte vem jag ska tro på", dvs mig eller budet.
Förra gången UPS levererade gick det utmärkt eftersom chauffören ringde. Den här gången ringde de inte (de gör det bara ibland sa kundservice?????)
PostNOrd har jag aldrig hört talas om, kanske lika bra det.
Buhu vad trist - de borde skämmas.
Och kompensera dig!
Skicka en kommentar