Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 27 juni 2014

Nu kör vi,

eventuella kommentarer ligger under bilderna.

Vi hyrde av Tripwell, klicka för att se lägenheten här.

En av många trevliga kvällar.
Här på gatan Fabrica i Catalina

Flickvännen, jag och sonen

Frukost på vår pyttebalkong

På vad som sägs vara Mallorcas finaste strand, Es Trenc.
Nisse fick bett på hela benen.

Flickvän, son och Nisse på födelsedagen

Lady och Lufsen










Skojade bara.

Det står Nisse 60 på baksidan. Han fick den när han fyllde 57 som en slags förberedelse.
Perfekt med spansk tröja och att han tog med den.

Från den hemska bergsturen.

Skinkprovning som Rikard hade arrangerat. Nisse var tolk, eftersom han talar flytande spanska.
Jag gillade den billigaste och minst lagrade mest.


"Rebeckas" hemby, Puerto Andratx. Från Sonjas sista vilja.
Hennes hus ligger på sluttningen.


Magiska hus, magiska insynsskydd

Utsikten från Corte Ingles. Ett par timmar för mig själv, sista dagen.




11 kommentarer:

Simona sa...

NU VILL JAG OCKSÅ ÅKA TILL MALLORCA!

Åsa Hellberg sa...

Det är klart att du vill, alla vill åka till Mallorca!

Hanna Lans sa...

Lady och Lufsen är väldigt fina tillsammans! :)

Jag vill åka precis varsomhelst. Bara det är någon annanstans och är semester. Är trött på min tunna plånbok.

Åsa Hellberg sa...

Hanna; jag vill också att du ska åka på semester!

Annika Estassy sa...

Ser helt fantastiskt ut! Du med.

Åsa Hellberg sa...

Tack Annika, det har verkligen varit underbart!

Unknown sa...

Ser härligt ut! Kul att få se en riktig bild hur Rebecka "bor", inte bara min inre bild då jag läste boken.

Ezter sa...

Din Nisse liknar min kusin :)

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder! Viken härlig resa ni har haft!

Kram Kia

Åsa Hellberg sa...

Margaretha; det tycker jag också som bara har hittat på allt:)

Ezter; heter han också Nisse? :)

Kia; ja, helt underbar!

Ezter sa...

Nej, min kusin heter Stefan :) Han är "bara" 55 också ;) Men lika är de!