Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 20 juni 2014

Vi är på Mallorca,

och födelsedagsbarnet Nisse är chockad, glad och blev ännu gladare när släkten och hans bästa kompis dök upp efter några timmar.
Själv är jag mycket nöjd med att jag lyckades hålla allt hemligt.
Först på Arlanda igår morse fick han veta att vi skulle åka utomlands och vart.
Han trodde att vi skulle bila söderut, till typ Skåne.

Jag älskar överraskningar!

Idag ska vi hyra bil och åka till finfin strand.
I morgon fyller han 60 år.

Ungefär så.
Mallorca levererar och jag är jätteglad över att vara här.



9 kommentarer:

Anonym sa...

Yippi!
Hoppas ni alla får skoj och att födelsedagsbarnet blir nöjd.
Sanna

Simona sa...

Hurra - hälsa och gratta!

Åsa Hellberg sa...

Jag ska hälsa!!

Izabella sa...

Roligt att han inget anade, inget märkte. Hoppas ni får en riktig trevlig vistelse!

Anonym sa...

Åh vad härligt! Roligt med överraskningar =)
Vi åker dit i augusti, längtar! Hoppas ni får en fantastisk semester!

Sus sa...

BÄSTA överraskningen!

Åsa Hellberg sa...

Här är helt underbart och kokhett än så länge.

Singelmamman sa...

Kanonroligt med en så fin överraskning! Misse mår bra här hemma. :-)

Jane sa...

Låter underbart!