Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 3 juni 2014

Två koppar kaffe senare

är jag redo att åka. Ska packa ned det sista (glasögon, dator och telefon, sedan drar jag och Bridget Jones till Bohuslän.
Jo minsann, och jag tänker alltså lyssna på en ljudbok under resan. Rachel Molin läser.

Min gamla fina Ford har en cd-spelare, och jag har i hela mitt liv bara lyssnat på en enda bok (kommer inte ihåg titeln, men Julia Dufvenius läste den jättebra!), så det är minst sagt dags.

Vi hörs när jag är framme. Det tar en stund.

Och ett stort Ps. Idag släpps Sonja i Norge, kolla det fina omslaget till höger.
Tillykke, Gyldendal!

Tisdag.
Bra dag!



1 kommentar:

Kati sa...

Ha en trevlig resa. :)