Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 15 februari 2022

Jag har en karaktär

 i mitt manus som jag tydligen har lyckats med så väl att jag inte behöver jobba med hen överhuvudtaget. Det är lite ovanligt, men jag tar tacksamt emot det förstås, för jag har andra karaktärer jag behöver jobba mer med.

Men det blir på fredag, för i morgon åker jag till Grästorp, och kommer hem först på torsdag eftermiddag och då är jag alldeles för trött för att jobba, det vet jag redan nu.  Det är ungefär 40 mil en väg och hur bekväm bilen än är så tar kroppen stryk, så är det ju. 

I morgon tar jag det lugnt och åker först vid 11-tiden. Jag ska bo i Lidköping, så jag åker dit först, checkar in och byter kläder, innan jag åker vidare till Grästorp. Vad jag förstår tar det ungefär en halvtimma att köra vidare dit. 

Det börjar klockan 18.00  och jag babblar i ungefär en timma, sedan tar de kanske en liten stund innan jag kommer därifrån, men jag skulle tro att jag är tillbaka på hotellet klockan 20 ungefär. Jag har inte kollat om det går att få middag så dags, men jag vet att det finns en bra McDonald´s i Lidköping för där har vi stannat VÄLDIGT många gånger på väg till och från Fjällbacka.

Typ så, efter en BRA arbetsdag. Nu ska jag sola! Det gör inte susen för mina händer, men verkligen för armbågarna.



För ett par veckor sedan



Och nu.

Ser ni skillnaden? Den är stor! 

Jag hoppas såklart att även händerna hänger med till sist.



4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Kör försiktigt i morgon!

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack, det ska jag!

Annika Estassy sa...

T har psoriasisartrit och mår så mycket bättre sedan vi flyttade till södra Frankrike. Sol och havsluft är rena mirakelkuren. Hoppas sheasmöret hjälper – jag har hört mycket gott om det.

Åsa Hellberg sa...

JAAA, det är ju ett mirakel, verkligen! Jag tänker att shea ev blir för fett, tror att jag också behöver fukt. Men ska testa. Återkommer.