Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 1 februari 2022

HURRA,

 jag har fått en garageplats! Tjohej, vad glad jag blev. Och vad snabbt det gick. Min uteplats är perfekt på många sätt, men jag minns ju hur SKÖNT det är med garage. Slippa snö och is, och alltför hög värme på sommaren.



Så fin dag i Farsta

Nu ska jag bara säga upp uteplatsen också, jag antar att jag har någon månad där (eller tre, men det får ju gå i så fall).

Jag började rensa här hemma igår. Städskåpet är numera ett, tada: skafferi. 

Jag fortsätter idag och högen som ska till återvinningen, som nu står i hallen, kommer att växa. Men det är bra. Bara att få rensa min verktygslåda var befriande. Nu ska småskrotet återvinnas. Fin tanke, tycker jag.

Nu har jag sorterat allt jag ska behålla och lagt det i väldigt prydliga korgar längst ned I SKAFFERIET (jaja, man gör så gott man kan med begränsat utrymme. Så i skåpet där jag tidigare hade alla torrvaror kan jag nu har glasen som stod i skänken som tv:n står på. Jag vill ju bli av med den och ha en stor byrå istället. 

Det som är dagens lilla bekymmer är var jag ska ställa dammsugaren, det enda utrymme som finns är min stora garderob. 



Återstår att ställa någonstans. Det kanske ser lite ut. Det är det inte i min lilla lägenhet.

Men det är okej. Jag ska rensa lite där också, har jag tänkt om jag nu ändå ska fylla min FINA bil med grejer. Jag är löjligt kär i den där bilen. Åh, vad jag tycker att den är bekväm och fin. Den har så många småfinesser. Min Honda var ju också välutrustad, men den här har liksom ALLT. Det här är en KEEPER. Jag har svårt att se att jag någonsin skulle kunna hitta något som passar mig bättre. 

Nu ska jag säga upp min uteparkering. HURRA!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Skönt att du fått garage! Tillgång till det direkt eller får du vänta?

Åsa Hellberg sa...

Tack! I morgon, om nycklarna kommer i lådan då.