Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 18 maj 2024

Det har varit så kul att ha min svägerska här i tre nätter.

Medan hon har bott hos mig har hennes dotter bott hos Jonathan och Linnea. Selma har bott här på Ingarö med oss.

Men nu är jag ensam igen och har börjat greja lite inför min resa (onsdag morgon). Jag ska skriva LISTAN i morgon. Det verkar bli varmt, och varmt i New York är varmare än mycket annat. Inte minst för att man går så mycket. Alltså måste kläder planeras noga. Jag ska också noga planera min research så att jag slipper flänga över hela stan som jag gjorde senast pga nödvändigt. Nu kan jag klumpa ihop det, vilket passar bra i värmen. 

Idag har jag tvättat allt i tvättkorgen, och det var ju både Fjällbackapackning, tre uppsättningar lakan och annat som låg där. Nu är det upphängt, torktumlat och klart. Ska lägga mig i tid är tanken. I morgon ska jag sola, äta middag hos Jonathan och Linnea, och gå på Taylor Swift. De ska ordna hundvakt och hur vet jag inte, jag låter bli att fråga så slipper jag oroa mig. 

Jag vill inte träffa Selma i morgon för hon blir så otroligt ledsen när jag går. Häromdagen tog Linnea över henne när jag skulle intervjuas i en kyrka i stan och hon gallskrek när jag gick iväg, trots att hon älskar Linnea. Det gör ont i hjärtat men jag vet att det går över inte långt därefter och sedan är jag glömd till nästa gång. 





Förra årets reskläder är för varma i år.



Fina Hedvig Eleonora kyrka. Där framme ser ni Caroline Krook intervjua Ebba Witt-Brattström. 
Min intervju sköttes med den äran av prästen Yvonne Hallin. Så respektfullt möte. Hon hade läst España 2 gånger och pratade om den som en roman, utan att nämna genre. Så uppfriskande.



Snorpan har fått en liten lucka i mitt balkongskydd

Nu kommer det att gå 12 dagar tills Selma kommer hit igen. Min lilla snorp. Jag tror att hon älskar den här lägenheten för att hon kan springa så mycket. Hon har roligt här. 

Jaha, det var det. Nu ska jag ta in vädringsställningen från balkongen och plocka fram de kläder jag tror att jag behöver i New York.

WOHOOO.



4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Älskar du också lägenheten?
Glad pingst!

Åsa Hellberg sa...

Nu vet jag inte riktigt vad du menar? Vilken lägenhet?

Eva-Lotta sa...

Du skrev att Selma älskar lägenheten, gör du också det? Det var så jag menade🤓

Åsa Hellberg sa...

Ah, då fattar jag. Ja,jag gillart!