Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 21 maj 2024

Jag tror att jag för all framtid kommer att vara en Farsta/Fjälbackabo

 Men jag trivs här hos mig på Ingarö.  När jag flyttade till Liljeholmen för några år sedan, kände jag rätt snart att jag ville därifrån, men efter snart 3 månader här känns det superbra. 




Idag har jag skickat in en intresseanmälan om att få en markis till balkongen (som ju inte har något tak). Det får man bekosta själv och jag vet inte om jag har råd, får väl se när det kommer en offert. Om flera hänger på kanske det blir billigare. Jag tycker att markiser är fint och så skyddar det ju mot solen såklart. 

Jag tror att jag nästan har packat klart. 2 resväskor bara för att jag får ha det på min biljett och för att jag tyckte att det var en strålande idé förra året. Så kläder i en och skor, väskor och toalettartiklar i en. 

Det ska bli ordentligt varmt i New York i alla fall de första dagarna, så jag har packat ett par ombyten per dag. 

Återstår att införskaffa nagellack (och mer solskydd till händerna), jag verkar ha slängt alla mina gamla lack, säkert för att de var torra. Jag använder ju aldrig det längre, inte mer än på tånaglarna när jag ska vara barfota i skor. Och solskydd verkar peppar peppar vara en bra grej. Inga nya utbrott och det gamla är på väg bort. Jag tänker åka så att jag är i butik när de öppnar. 

Dagens bästa är att jag fick igång min printer. Jag tycker om att ha  pappersdokument när jag reser. Allt finns visserligen i appar, och många använder nog enbart det, men inte jag, så jag var lite frustrerad över att behöva göra på ett nytt sätt. 

Men i morse testade jag printern igen, och tror ni inte att jag hade lyckats med installationen som jag la så mycket tid på häromdagen. Wohoo, på det. Jag behöver inte köpa en ny! Nu kommer jag att använda apparna och ha papperen som backup. Nästan som en lottvinst!

Där har vi det. 

Tjohoo

PS Taylor Swift var superbra!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag får inte min skrivare att funka till nya telefonen och datorn. Suck. Men får väl engagera mig en dag.
Trevlig resa!

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack!