Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 12 maj 2024

Min lilla blogg, alldeles bortglömd.

 Nåväl, nu är jag här igen. 

Det är fullt upp, här på Ingarö. 

Jag har haft Selma, sedan en supertrevlig långlunch med författarkollegor och har lagt in siffror i och deklarerat moms (idag, förberedde allt igår), varit hos Jonathan och Selma och kollat Eurovision, fixat bredband till Fjällbacka i 3 månader, lämnat tillbaka tröja jag köpte, tvättat allt så att korgen är tom, städat, jobbat med Spanienmanus (inte alls så illa som jag trodde men en hel del saknas fortfarande, korrläst sista varvet av Det sista kapitlet. Typ så senaste veckan.








Som en liten Martha Stewart. 


Simona Ninni Caroline och Elin, alla författare. Så himla trevligt! De kom klockan 12 och den sista trevliga människan åkte klockan 17, tror jag. Så intressanta samtal. Någon hade gått kurser i att skriva drama och kunde berätta om det, en annan har valt ett vanligt jobb ett tag utan att skriva ett ord. En tredje toppar topplistorna med sin senaste bok. Någon skriver helt nytt som kommer ut i höst, och jag har ju mina grejer jag bollar med. 


Och det där att få träffa kollegor och prata om allt som har med jobbet att göra, är så underbart. Det är sällan man ses och när man gör det så är det som julafton tycker jag. 
Elin till vänster om mig och Caroline till höger.


Jag bjöd på kyckling, sallad med potatis och jordgubbar, en sötpotatisrätt, bröd, såser och ostar. Glass, dammsugare. pepparkakor och delikatobollar till dessert. Jag tror att jag åt mest själv. Äter jag rätt grejer kajkar inte magen ur, det är som magi. Glassen är gluten och mjölkfri, strutar som heter Juni, som jag köper på Ica.

I morgon åker jag till Fjällbacka via Landvetter där jag ska hämta mamma, på tisdag gör jag research, på onsdag kommer jag tillbaka hem till Ingarö med svägerska (som har varit här på kurs) och då har vi hämtat Selma, lämnat av min brorsdotter som ska hit och bo hos Jonathan och Linnea, och som åker med mig till Stockholm på onsdag efter skolan

På lördag åker svägerska och dotter hem och Selma lämnas till Sumpan, på söndag ska jag också på Taylor Swift med Jonathan och Linnea (Selma har hundvakt på något sätt), på måndag och tisdag ska jag förbereda min resa och på onsdag drar jag till NEW YOOOORK!

HURRA!!



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Du har fullt upp nu! Så du behåller lägenheten i Fjällbacka denna sommaren. Smart 😊
Trevlig söndagkväll!