Jag har väntat hela dagen på en leverans och i min order har jag uppgett mitt telefonnummer. När jag beställde något annat från exakt samma sajt för två veckor sedan ringde exakt samma transportföretag när de stod utanför och jag kilade ned och fick mitt paket.
Idag behöver de plötsligt portkod, och det är tydligen ett lotteri huruvida de levererar till oss utan portkod (som inte finns i moderna hus) och istället ringer.
Om man som jag inte har någon kod ska man tydligen ringa till UPS den dagen de ska leverera och meddela att man inte har någon portkod.
Hur ska man kunna veta det om det inte står någonstans när man beställer?
Har man fått ett telefonnummer får man väl för tusan använda det.
Hur är det möjligt att det inte framgår någonstans hur man ska gå tillväga?
Hur är det möjligt att en chaufför ringer och en annan gör det inte?
Hur kommer det sig att UPS tycker att kunderna ska göra jobbet när vi betalar för leveransen?
Mvh, trött författare i modernt hus tar bladet från mun.
Mina föreläsningar.
Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras.
Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka.
Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling.
Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär.
För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek.
Bokning sker via Författarcentrum
5 kommentarer:
Ja, du vet sånt där blir man aldrig klok på - har inte heller portkod!
Men jag har en grind som ska passeras när varor ska hit och det är den tredje grinden från det man kommer in i området. Tänk när jag skulle beskriva det till den där elektroniska rösten som ringde upp MIG.Aldrig varit med om något så knasigt i hela mitt liv. Det gick ju inte förstås! Det var mest JA och NEJ som gällde på 'hans' (det var en mansröst) frågor.
Men - glasbordet kom på mitt föreslagna datum och inom det tidsspann jag önskade. Hur ska det gå för världen när det inte längre är människor som ringer upp kunderna?? Eller om de inte ens har en portkod som de kan uppge??
UPS är och har alltid varit ett puckat företag!
Det mest inkonsekventa transportbolag jag varit med om. Tar emot rätt mycket varor för min mans "hobbyelektronikföretag" eftersom jag jobbar i samma by som jag bor och han jobbar på många olika ställen. Ena gången ringer dom och man kan bestämma en mötesplats på en parkeringsplats och få ut sina varor. Nästa gång måste man vänta på att dom "försöker" leverera till hemadressen innan man kan lämna en alternativ leveransadress till sitt jobb. Ringa? ja man kan ju undra ibland varför dom överhuvudtaget vill ha ett telefonnummer som aldrig används ändå. Så mycket resor dom skulle spara till sig själva om dom bara kunde anstränga sig att använda det. Det är inte alltid så lätt att veta var man är vid en exakt tidpunkt med en leveranstid mellan 07.00-19.00
Är så glad varje gång varor skall levereras från DHL eller Schenker. Där är aldrig några problem.
AFK: Inkonsekvent var ordet. Och på deras hemsidag går att hitta all information om hur man skickar, inget om hur man tar emot!
Ebba; precis!
Spader; helt galet.
Skicka en kommentar