Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 1 maj 2016

Jag tror att det ligger en låda Gloria på posten.

Iiiiiii.
Jag har bara sett den på bild och det där med att packa upp sin nya bok för första gången är lika häftigt varje gång.
Gloria står i silver, i alla fall tror jag det. Det ser väldigt fint ut på bilden på instagram som förlaget har tagit av den.

Annars då?
Jo tack. Jag känner mig utsövd. När mamma och jag kom hem hit efter Cypernresan var Misse kräksjuk mest hela natten, men det gick över och i natt har det bara varit fridens liljor i förorten.
Mamma satte sig på tåget i går morse och är också hemma hon sin katt nu.

Idag ska jag promenera med Nisse som är förkyld, och närmare än en meter tänker jag inte gå. Jag har inte tid med förkylningar just nu.
Jag har en BOK att lansera, tjohej, och då gäller det att hålla sig frisk. Under hela maj åker jag runt i Stockholm på diverse signeringar.
Så här ser planen ut, kom och hälsa på vetja!

Lördagen 14e maj (Pingstafton):
· Akademibokhandeln Lidingö 11.00-12.30 
· Akademibokhandeln Fältöversten 13-14.30
Lördagen den 21e maj:
· Akademibokhandeln Ringen (Göthes) 10.30-12.00
· Akademibokhandeln Haninge 13-14.30
Söndagen den 22e maj:
· Akademibokhandeln Västerås Erikslund 12-15
Fredagen den 27:e maj:
Akademibokhandeln Åkersberga 15-16.30
Lördagen den 28e maj:
· Akademibokhandeln Farsta 13-15

Utöver det här fina programmet så gårspringer vi Vårruset 23 maj - vi är över 30 personer i laget -  och så är det magnifik releasefest den 10 maj.
Ni fattar att jag måste hålla mig på benen, eller hur?



5 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Hoppas att du håller dig frisk och kan njuta av lanseringen. Jag kanske dyker upp och hälsar i Haninge. Eller i Farsta, som förra våren när du och Simona hade er gemensamma signering.

Åsa Hellberg sa...

Tack Elisabeth och ja, gör det!!

Simona sa...

Jag tycker Nisse ska ligga i sängen och vila om han är sjuk.

Åsa Hellberg sa...

Simona; jag ska hälsa honom det! :)

Ezter sa...

Jag håller med Simona, men Nisse har väl saknat dig förstås...
Så spännande med boken!!!!