Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 maj 2016

Tvättstuga och party,

det är så den här dagen ser ut.
I morgon ska jag till ögondoktorn igen, ett besök som har varit planerat längre än glaskroppsavlossningen (koll av tryck) och det passar ju superbra eftersom läkaren på ögonakuten tyckte att jag skulle göra ett återbesök.

Efter det, om ögat inte är för preppat med grejer som bedövning och pupillutvidgning, ska jag på lunch med agenturen.
På fredag är det signering i Åkersberga och på lördag det allra sista stoppet på min turné, i Farsta.
Sedan är min intensiva maj över.
Jag ska summera i juni, för just nu måste jag fokusera på kattkräkssoffkuddar som måste med i tvätten.
Det är tvära kast.




2 kommentarer:

Ezter sa...

Intensivt nu! Hoppas läkarbesöket var bra!

Helena sa...

Jag tror det där med tvära kast kallas vardagsliv. Men ibland blir det för mycket av det goda. Se till att du får lite vila också!