Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 14 maj 2016

Jag hann bara kolla ögat lite,

för de behövde droppa i grejer som skulle vidga pupillen och det skulle ta minst en timma innan det kunde göras, så ögonsköterskan sa att det var okej att jag kom tillbaka i morgon men att jag behövde söka akut om blixtrarna återkom eller om synen försämrades. Jag behövde ju åka till mina signeringar.
Hon trodde också på glaskroppsavlossning men att det var viktigt att säkerställa att det inte hade orsakat skador på näthinnan.
Åter i morgon alltså.

Nu är jag så tokslut att jag måste försöka sova en timma.
Hej hoj, och tack för alla hälsningar!


Inga kommentarer: