Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 22 maj 2016

Tur och retur Västerås.

Är inte sur, bara koncentrerad.





I morgon ska jag upp klockan fem eftersom jag ska vara med i Radio Stockholm halv åtta.

För att vara säker på att komma dit i tid, tjugo över sju, måste jag åka absolut senast halv sju.
Det är trafikverkligheten i Stockholm en måndags morgon, trots att jag bara ska köra drygt en mil.

Men jag har ätit på vägen och behöver inte bry mig mer om mat idag.
Alltså kan jag snart gå och lägga mig om jag vill.
Tjoho.





Mm, vad gott. Bra uppladdning för morgondagens Vårrus ....

I morgon ska det Vårrusas också.
Och på sätt och vis var det väl en alldeles strålande tajming att få glaskroppsavlossningen förra helgen istället för den här, för i så fall hade jag nog fått sitta på en filt och titta på.






Goodiebagarna är packade. Maten beställd och ska hämtas under dagen i morgon, och det enda som återstår är att ta sig till området med ovanstående OCH filtar, tallrikar, bestick, glas och vattenflaskor.
Hur det ska gå till vet jag inte än.

Ungefär så.
Hoppas att ni också har haft en bra helg!


4 kommentarer:

Ezter sa...

Lycka till med både det ena och det andra i morgon!

Simona sa...

Ser härligt ut!

Anonym sa...

Jag tycker inte du ser arg ut men väldigt bestämd.

Har fått Gloria nu - men ska avsluta en annan bok innan jag börjar med den - spänd förväntan! :)
Sanna

Cecilia Johansson sa...

Det är gott ibland att äta där... men ibland är det gott att äta annat också ;) Min favorit är just nu chicken nuggets. Så gott!