Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 18 januari 2017

Jag småpysslar med diverse

medan jag väntar på mitt dokument från Teresa som ska komma sent idag i morgon.
Min presentation på Forums hemsida ska uppdateras. Jag ska se över baksidestexten på Gloria, om det här något som behöver ändras där till pocketen som släpps i mitten av april.
Sedan är det alltid bra att ha en kortare och en lite längre synopsis på nya boken. Jag vet att Teresa vill ha det inom kort och då kan det ju vara bra att vara förberedd.

Alltså lite duttgrejer, idag när jag inte behöver lämna hemmet alls.
Däremot behöver jag tända lampor, ser jag nu. Det är så mulet i min förort att det är alldeles mörkt inne hos mig.
Jaja.
Det är bara mysigt.
Misse sover bredvid mig och själv tänker jag nog äta lite mellis.
Är inte lunch-hungrig idag, så lite ost och serranoskinka tror jag räcker.
Tjohej.
Onsdag.
Funkar väl?

2 kommentarer:

cyndi sa...

Bra grejer.
Och skönt att inte behöva lämna hemmet.
Då kan man ju vara effektiv på riktigt.
Om det behövs alltså.
Jag ska vara skriv-effektiv idag.
Torsdag. Funkar också.

Åsa Hellberg sa...

Torsdag funkar finfint! :)