Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 29 juli 2019

Livet har återvänt i form av hosta


Vårt frukostställe, och ibland är vi där och äter middag också. 

Men det är så oerhört mycket skönare än att ha ont i huvudet. Jag känner mig feberfri och resten av dagen tänker jag vara ledig med Jonathan som ju åker i kväll.
Jag ska strax smörja in mig och gå ned till poolen där han ligger just nu.
Sedan tänker jag ta mig ett dopp i havet, tror jag. Vi får se.
Hans pickup är 21.40, så vi hinner äta middag tillsammans idag också.

I morgon ändras alla rutiner tillbaka till innan jag blev sjuk (Peppar peppar!)
Två eller tre pass, beroende på hur det går under dagen. Upp minst en timma tidigare. 
Jag har 15 000 kvar att skriva, av dem är 3000 sådana som jag missade de här sjukdagarna.
Det ska gå. 

Heja ÅsaPåsa.

Inga kommentarer: