Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 20 juli 2019

Jag minns att jag har haft ont i knölen på den yttre handleden tidigare

men hittar inga noteringar om det i bloggen och då var det nog inget större fara ...

Den vilar lite konstigt mot kanten på datorn inbillar jag mig och med mycket intensivt skrivande kvart tills mitten av september så är det bäst att göra något åt det direkt.
Alltså packar jag ned mitt bord jag ställer på knäet men som jag oftast glömmer bort använda hemma.


På Cypern kommer jag förmodligen oftast att sitta väldigt ergonomiskt i min säng (NOT), och då blir det perfekt med det här stativet under datorn.
Hur det ska få plats i väskan är en annan femma, men det ska gå på något sätt.

Jag är färdigstädad, har tusen ord kvar att skriva idag och sedan är jag ledig tills på tisdag morgon i Fig tree bay.
Jag har klart för mig vad jag ska packa. Skrivklänningar, t-shirts och hatt till flinten typ.

Om jag får tid över kommer jag att skriva, som i morgon kanske, men det är inget krav. Jag dör förhoppningsvis inte av att vara ledig en dag (och på måndag när jag reser.)

Jag kollade vad jag stod på siffermässigt förra året när jag åkte. 68 000. Alltså 13 mer än den här gången. Å andra sidan har jag en och en halv vecka till när jag kommer hem, så peppar peppar ...
Det viktigaste då är Jonathans 25-årsdag, OM han vill göra något där jag är inblandad. Vi får väl se.

Det var det, en strålande sommardag i Farsta.




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Den knölen har jag också ont i. Ett par varv idrottstejp gör susen!

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag lindade den med ett stöd igår och idag har jag inte ont alls!