Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 10 juli 2019

Den här morgonen har jag drömt om Carola.

Och Rickard Olsson.
Han var rätt sexistisk i min dröm men det tror jag verkligen inte att han är i verkligheten. Carola röt ifrån.
Vad jag gjord i sammanhanget var glasklart i drömmen, nu har jag helt glömt bort det. Jag var i alla fall där och gjorde något, jag var inte bara en åskådare.

Nåväl som vi säger i det här hushållet, nu ska jag jobba eftersom jag hoppas på lite sol senare på min balkong och till dess ska jag ha nått mitt mål och gärna lite till. Möjligtvis kan jag spara lite till efter en eventuell timma på balkongen.

Sedan ska jag packa ihop mina grejer och piffa lite (bland annat ge mig nya ögonbryn) för i morgon bitti åker Jonathan och jag till västkusten för att fira mormor. Men först ett dygn i Fjällbacka, där vi ska äta på finkrogen, se solnedgången och förhoppningsvis heja på en eller två som vi känner.
Som det ser ut just nu ska det vara bra väder, om än inte någon högsommarvärme. Det gör inget, men det vore skönt att slippa regnkläder.

Sedan är jag hemma en vecka innan jag åker till Cypern igen och jobbar.
Då hänger Jonathan på första veckan och han är självgående, så vi ses väl mest vid middagen skulle jag tro. Han släpar ju med sig sina arbetsgrejer också.
Jag kommer att behöva jobba som en jävla tok, men det vet jag ju och är förberedd på. Jag hoppas att jag är närmare 55 tusen ord då när jag åker och att jag skriver 25 tusen där på två veckor (en vanlig Åsabok brukar ligga på 90). Jag har drygt en vecka till när jag kommer hem, så det borde gå.
Men det är tamejtusan på håret.

För redan nästa dag måste jag börja på andra Sonjan i den nya lilla trilogin (som ju blir som en hel bok till sist). Den har deadline 14 september (och släpps i november).
Sedan är det bara redigering hela hösten och det ser jag fram emot!

Det går jättebra nu, peppar peppar.
Hoppas att det håller i sig ända fram!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Tänk att jag tänkt tvärtom. Blev förvånad inte hans namn dök upp i hela den härvan som var för några år sen!

Åsa Hellberg sa...

Jaha, okej :)
Näe, tror at han är ett hygglo faktiskt.